علوی‌مقدم: امسال یکی از سال‌های بسیار خوب برای مهمانی از زائران در شهر مشهد خواهد خواهد بود طهوریان عسکری: تلاش می‌کنیم زائران برای اسکان در روز‌های پایانی ماه صفر دغدغه ذهنی نداشته باشند بازدید مستمر از موکب‌های مسیر‌های منتهی به مشهد | رفع مشکل قطعی برق و خدمات زیرساختی سرویس دهی ۵۱۰ دستگاه اتوبوس در خطوط منتهی به حرم رضوی در ۳ روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ پوشش مسافران ایستگاه‌های منتخب خطوط قطارشهری مشهد توسط اتوبوسرانی در روزهای پایانی ماه صفر مهرگان چشم‌انتظار تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای تکمیل واحدها + فیلم آغاز عملیات گسترده پاکسازی مبادی ورودی مشهد از ۲۸ مردادماه تا پایان دهه آخر صفر نگاهی به زندگی کریم طاهرزاده بهزاد طراح ماندگارترین بنا‌های عصر پهلوی اول در مشهد | خدمت شش‌ساله آقای معمار خدمت رسانی ۵۸۰۰ پاکبان مشهدی در روز‌های پایانی ماه صفر آمادگی آموزش و پرورش خراسان رضوی برای اسکان ۱۷۲ هزار نفر در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ فرهمندی: در دوره ششم مدیریت شهری، نگاه ویژه‌ای به توسعه شهر و اجرای پروژه‌ها داشتیم محمدیان‌یزدی: اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشکل ارتباطات محور شمالی‌جنوبی را حل می‌کند استاندار خراسان رضوی: پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز، گره ترافیکی بزرگی را در منطقه باز می‌کند + فیلم شهردار مشهد مقدس: نباید اجازه دهیم مشهد از نظر زیست‌محیطی به تهران دوم تبدیل شود + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کمبود منابع، مانع کار ما نشده است کیفیت هوای مشهد همچنان در شرایط «قابل قبول» (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی خبر داد: پرداخت حدود ۸۳۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های استان مترو و اتوبوس در مشهد طی ۳ روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ رایگان شد آماده‌باش اورژانس مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ | استقرار ۳ هزار تکنسین فوریت‌های پزشکی پیرامون حرم امام‌رضا(ع) بهره‌برداری از پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز در مشهد (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: ۹ هزار جای‌پارک و ۵۱ مکان اسکان موقت آماده خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر | ما در حوزه قطارشهری، با کمبود واگن مواجه هستیم
سرخط خبرها

صف‌های طولانی نوبت دهی پزشک متخصص در درمانگاه شوریده مشهد

  • کد خبر: ۱۲۷۸۳۴
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
صف‌های طولانی نوبت دهی پزشک متخصص در درمانگاه شوریده مشهد
وقتی پزشک فوق تخصص در درمانگاهی دیگر می‌تواند چندین برابر اینجا درآمد به دست بیاورد، ترجیح می‌دهد به اینجا نیاید و پزشکانی هم که در درمانگاه حضور دارند، فقط یک ساعت بیمار را ویزیت می‌کنند.

غلامی | شهرآرانیوز؛ خانم عبدالهی، از مخاطبان شهرآرانیوز، با ارسال پیامکی نوشته است: «چشم مادرم آب مروارید آورده است. برای مداوای چشم ایشان از کاشمر به مشهد آمدم. به دنبال متخصص خوب برای عمل جراحی بودیم که یکی از متخصصان درمانگاه شهیدشوریده را معرفی کردند. الان سه روز است که من از ساعت ۵ صبح در صف طولانی می‌ایستم، ولی نوبتم نمی‌شود. چرا هیچ سازوکاری در این زمینه وجود ندارد؟ حداقل برای بیمارانی که از شهرستان می‌آیند و جای خواب و مکانی برای اقامت ندارند، تسهیلاتی درنظر بگیرند.»

با ارسال این پیامک و در بازدیدی سرزده به عنوان یک بیمار از ساعت ۵:۳۰ در صف نوبت دهی پزشک متخصص درمانگاه شهیدشوریده می‌ایستم. آقای زنده دلیکی شهروندی است که با گلایه از سیستم نوبت دهی درمانگاه می‌گوید: تا قبل از ۶ صبح باید در درمانگاه حضور داشته باشیم تا بتوانیم نوبت بگیریم. اگر دیرتر برسیم، وقت‌ها پر می‌شود. من سه هفته است برای دکتر پوست معطلم. نمی‌دانم چرا تلفنی وقت نمی‌دهند؟

خانم کاظمی نیز درحالی که با فرزند کوچکش به درمانگاه آمده است، می‌گوید: هنوز هوا تاریک بود که آمدم تا بتوانم وقت بگیرم؛ زیرا نوبت پزشک متخصص اطفال در این درمانگاه فقط به ۱۰ نفر می‌رسد. چرا علوم پزشکی بر کار درمانگاه‌ها نظارت نمی‌کند؟

حوزه پزشکان متخصص به ما ارتباطی ندارد

بعد از طرح درخواست‌های شهروندان، موضوع را از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد جویا می‌شویم. مصطفی صیقلیان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در این باره به گزارشگر ما می‌گوید: مسائل مربوط به تامین پزشک عمومی برعهده دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد. خوشبختانه در این بخش نیز محدودیتی نداریم، ولی از نظر تامین پزشکان تخصصی، باید گفت بررسی این موضوع در حوزه کاری مدیرداخلی درمانگاه است و به ما مربوط نمی‌شود.

در ادامه پیگیری ما، مدیرداخلی درمانگاه شهیدشوریده مشهد نیز می‌گوید: در روز ۳ هزار خدمت مختلف پزشکی در درمانگاه شهیدشوریده انجام می‌شود. مراجعات مردم به درمانگاه، بسیار زیاد است، اما در بعضی تخصص‌ها نظیر پوست، چشم، گوش، حلق و بینی و در بیشتر رشته‌های فوق تخصصی با کمبود پزشک روبه رو هستیم. بعد از شیوع کرونا، بسیاری از فوق تخصص‌ها این مسئولیت خطیر را به زمین گذاشتند و به درمانگاه نیامدند.

محمدعلی جعفری می‌افزاید: دلیل دیگری هم وجود دارد که استقبال پزشکان فوق تخصص را از حضور در درمانگاه کم می‌کند و آن هم اینکه تعرفه‌های پزشکان در درمانگاه ارزان است. وقتی پزشک فوق تخصص در درمانگاهی دیگر می‌تواند چندین برابر اینجا درآمد به دست بیاورد، ترجیح می‌دهد به اینجا نیاید و پزشکانی هم که در درمانگاه حضور دارند، فقط یک ساعت بیمار را ویزیت می‌کنند؛ به همین دلیل ما مجبوریم نهایتا به ۱۰ تا ۱۵ بیمار نوبت بدهیم.

او ادامه می‌دهد: تعرفه ویزیت پزشک متخصص در دیگر درمانگاه ها، ۱۰۴ هزار تومان است، اما در درمانگاه شهیدشوریده، ۵۰ هزار تومان که ۲۰ هزار تومان سهم درمانگاه می‌شود و فقط ۳۰ هزار تومان سهم پزشک است. مدیرداخلی درمانگاه شهیدشوریده مشهد می‌افزاید: به دلیل مشکلات درون ساختاری، تاکنون نتوانسته ایم درگاه اینترنتی نوبت دهی برای بیماران راه اندازی کنیم. روال اداری کار انجام شده، ولی بانک مرکزی هنوز موانع را برطرف نکرده است. دوباره پیگیری می‌کنم تا بتوانیم درگاه اینترنتی را برقرار کنیم.

جعفری با بیان اینکه برخی افراد نوبت می‌گیرند، اما در زمان مشخص شده به درمانگاه مراجعه نمی‌کنند، می‌افزاید: این کار باعث می‌شود در ظاهر وقت پزشک پر شود، اما عملا پزشک، مریضی برای معاینه نداشته باشد. ما ۱۰ باجه برای پذیرش بیماران داریم که اگر سیستم اینترنتی فعال شود، نیرو‌های ما به نصف کاهش پیدا می‌کند و وضعیت بهتر خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->